Wednesday, September 5, 2012

Identiti


Alkisah seorang gadis ini
mencari cinta di laman sosial masa kini
tetapi ber identiti misteri
sehingga suatu hari
si lelaki mohon pengenalan diri
untuk meneruskan hubungan lagi

Jadi
si empunya diri
menunjukkan identiti
tetapi
mengguna gambar temannya sendiri
yang tengah menaip entry ini
tanpa aku ketahui

Saat ini
si lelaki benar-benar jatuh hati
kerana si gadis pandai menambat hati
tutur kata sopan berseri
"senyumanmu manis", bicara si lelaki

Si gadis sangat suka hati
hingga lupa diri
tidak menyedari
wajah yang hadir dalam mimpi
si lelaki sehingga kini
bukan wajah si gadis penyeri

Kini si gadis mula menyesali
mahu melepaskan si lelaki, tidak sampai hati
mahu berkata benar, tidak berani
hanya mengharap dimaafi
oleh si lelaki
dan juga pemilik wajah yakni tuan hakiki
tersepit tidak dapat melepasi
kerana salahnya sendiri

Aku ingin kau ketahui
walaupun kau telah mencemari
persahabatan indah ini
kau telah aku maafi
pintaku setulus hati
tolong jangan ulanginya lagi
nasib baik aku lembut hati
kalau tak tahulah kamu nanti
mau kau berdating tanpa gigi

Jelaskan pada si lelaki
siapa kita berdua ini
aku tidak mahu berada di dalam fantasi
lelaki yang tidak pernah aku cintai
pergilah kamu jelasi
perbaiki
segala yang terjadi
semoga cinta kalian berdua abadi
hingga ke jinjang pelamin akhir nanti.


............................



Nahhh. Aku bagi gambar free.
Sesape yang nak sangat sembunyi rupa sendiri
hambiklah kau guna gambar ini.
Percayalah mana-mana lelaki 
yang tengok rupa kau yang ini
tak akan lena tido sampai ke pagi


Confirm.













Like tanda Sayang

33 comments:

  1. Bahaya laman sosial ini beginilah. jadinya para gadis mohon jangan sebarkan gambar anda sesuka hati. itu saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah. sedih sbb kawan sendiri. kalau tak kenal tu takdela terasa sangat kot..

      sobss sobsss.. srootttt sroottttt *lap hingus*

      Delete
    2. lolwut..seriously .ahahhahahahah
      rafe

      Delete
    3. kemain gelak. terajang satgi kang :P

      rafe my convo will be on oct. same as hurieyna. jom join kitorg skali ;)

      Delete
    4. god's will we'll meet that day :D
      eh baru nak grad @_@ ???

      Delete
    5. nasib kawan perempuan yang guna, kalau kawan laki? ngorat laki jugak? tak ke naya tuh. hahaha

      Delete
    6. rafe: grad dah lame la. convo je bln 10. kan uia convo setahun skali je -_-

      adam: owwww i like gay~ bahahaha

      Delete
  2. makkkk aih..tekejut cheq tengok. izma terlalu osemm sgt ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha osemmla sangattttttt. baik die gune gambar maya karin. lagi walaweh~

      btw, thanks syuhada for blog walking :)

      Delete
  3. aku mahu cilok ini gambar!
    *aku scroll entry ni, sampai bawah. belum baca lagi. tp gambar tu dah buat ketawa aku meledak. haha!

    -kelas kau maria! HAHAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. silakan. aku percaya ramai yang terpikat nanti :P


      p/s:akhirnya kau ketawa jugak :)

      Delete
  4. hahah..sakit perut tengok gambar tu..kat internet ni macam2 boleh jadi..org lain tapi gmbar lain..follow blog awak.btw, tesl batch korang grad bulan bape eh??

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks for following sir!

      kitorg tesl cohort 5, batch last. grad bulan april aritu. tp still x posting lg. bulan january ni br posting kot. skrg penganggur tegar. haha @_@

      Delete
  5. gambar ini betul2 membunuhku. di dalam gelap malam ini. hahaha

    ReplyDelete
  6. akak,cm tau je gmbr bila ni

    masa mira tunang kan kan?

    ReplyDelete
  7. sedihnya bila kawan sendiri buat begini.
    salah guna gambar / identiti ada je berlaku dimana-mana...kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yep. tu la.. nak wat camne kan. adei *_*

      Delete

  8. pheww.satu yang disesali,sbb kawan sendiri.harap diri bertabah hati.eh. mcm nak sambung pulak. haha.
    pic itu LOL!hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hee bleh sambung tu :)

      oh pic tu mmg ramai peminat. maceh2 :P

      Delete
  9. kesian gak si lelaki, esok2 dia jumpalah penganti, yg bagi gambar siap cop originaliti, apa yg pasti, si gadis tadi kedengarannya baik pekerti, just buat silap yg makan diri, harap cinta itu dinilai "melihat" hati, dan bukan rupa duniawi, sebab rupa wajah tu tak kekal pasti, tak percaya tanya mawi..

    ReplyDelete