Wednesday, November 28, 2012

Hakikat


Yang sebenarnya













pada hakikatnya


























lelaki yang paling kuat aku kutuk, maki










itulah













lelaki yang paling aku sukai



















Dan kamu













andai kau tahu















betapa selama ini
















aku memendam perasaan terhadapmu














walaupun tidak kau sedari














walaupun tidak sedikit pun kau peduli















walaupun sebenarnya kau rasa aku membenci


















ternyata dalam diam aku menyintai..





















Jika suatu hari



















kau menyedari

















serta mengetahui


















segala yang tidak pernah aku luahi





























adakah pintu hatimu akan terbuka lagi















untuk menerima diri ini



















dan masih adakah ruang di hati




















untuk aku bersemadi




















dan menemanimu hingga akhir nanti....?




















-evagurl-
29/11/2012
2.25 a.m.







Like tanda Sayang

20 comments:

  1. hehe sabar jer lah nak hbis kan ayat ni panjanggg sgt...


    jgn pendam2 nanti terlepas :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. huuu sanggup iima scroll down sampai bwh. hehe :P

      kadangkala tak terluah apa yang sepatutnya diluahkan. mungkin batas sbg seorg perempuan mengatasi.. mungkin takut kecewa nanti..huhu

      Delete
  2. LIKE tanda SUKA ;D

    selalu mcm tu Eva..Na pun sama gak Laki yg nak rasa buruk sgt xde perempuan yg akan nak dye (pernah na kutuk macam tu hihihi)
    skrng Na yg 24 jeles klau ade perempuan tegur dye hahaha ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha tu la what goes around comes around :P

      Delete
  3. Replies
    1. there's another longer one, soon. haha :P

      Delete
  4. laki mana reject yg kata dia reject ko meh bgtau aku. aku potong konek dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha thanks for ur concerning bro. terharu aku.. sobss T.T

      klu dia dah reject nak wat camne.. xleh paksa.. huhu.. jgn la potong, kesian dia nanti tak kawen sampai ke sudah.. huhu

      mungkin ada yg lain yg akan lebih menghargai. who knows ? :)

      Delete
    2. aku nasihatkan kau sebelum kau kecoh2 cakap kau suka atau cinta lelaki mana-mana, kau isthikarah dulu.

      biar dapat petunjuk sket.

      bila dah konfem memang dia, baru kau boleh bgtau satu dunia pun kau suka si polan si polan.

      ni yg rmi org tak buat.
      sebab tu rmi manusia gila jd batak cinta cam sakai sekarang.

      kadang2, love is a beautiful deception from satan.

      Delete
    3. yang sebenarnya aku tak pernah kecoh bagitau kat lelaki tu yg aku suka dia. hehe. in fact dia tak sedar kot. sbb aku kasar dgn dia dan kami asyik gaduh memanjang. huhu.

      but thanks utk nasihat tu wes. sgt berguna bg aku yg dalam dilemma ni. huhu. itulah.. kdg2 aku takut nak istikharah.. sbb dulu pernah buat sekali tetapi time tu petunjuk jodoh masih belum dapat dilihat oleh aku.. mungkin Allah tau yang aku masih belum bersedia.. hurm.. tgk la nanti camne..

      thanks kwn :)

      Delete
    4. oit. dah2.

      hangpa semua pi tidoq la wes. haha XD

      Delete
  5. tak. maksud aku kecoh2 tu bkn bgtau laki tu. tp bgtau sapa2 pun, mcm kwn2 or siapa2.

    rmi org misconcept dgn istikharah. slalu fikir isthikarah MESTI bakal dpt petunjuk dalam mimpi etc, tp sebenarnya isthikarah fungsi dia bg kita berlapang dada. bila berlapang dada, kita boleh berfikir dgn tenang n dibimbing oleh Allah. i'm just quoting Ust Don here.

    ok. bila kita rs cinta pada seseorang, jgn gundah2. apa2 pun isthikarah dulu.

    Berfikir dgn tenang. doa benda baik2. dan berserah.

    ""isthikarah dulu"".

    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe ni first time aku bgtau kawan. tu pun kawan kat blog yg baca entry ni.

      ades.


      p/s: thank you thank you. semoga jodoh hang pun dipermudahkan juga :)

      Delete
    2. cinta tu lebih indah bila kita kongsikan dgn tuhan je weh. huhu.
      Badrullah Anson blah la. haha

      Delete