Wednesday, July 18, 2012

Bridesmaid


Raya tahun ni paling banyak dapat wedding invitation. Mungkin sebab berada pada lingkungan umur 24-25 merupakan titik untuk anda bergerak dari satu tempat ke satu tempat dengan membawa hadiah dan bergaya sakan. Haha. Yang paling takleh blah tahun ni je dah 3 kali dah jadi bridesmaid, tak termasuk dengan yang akan datang ni lagi. 3 lagi invitation to be their bridesmaid - dah menyusul.

Paling best bila dapat share happiness tu dengan kawan-kawan. Lagi-lagi bila jadi bridesmaid, confirm2 lah aku akan berada lebih awal di rumah diorang untuk tolong apa yang patut. Kira dah jadi macam family pengantin pulak. Walaupun penat tapi tetap enjoy. Yang pening sekarang ni bila dah jadi bridesmaid mestilah kena jahit baju yang sesuai dengan theme colour yang ditetapkan pengantin.

Bab baju ni lah yang aku payah sket. Memandangkan aku seorang gadis yang bersaiz S, jadi aku memerlukan baju bersaiz S. Tapi kalau baju yang dah siap yang dijual kat kedai, size S tu muat dah cuma kain tu mesti singkat. Kiranya aku ni kategori tinggi sket tapi kurus. Underweight. So memang aku tak pernah beli baju kurung yang dah siap. Semua kena tempah. Alang-alang nak tempah baju mestilah nak baju yang bergaya sket. Takkan nak jahit baju kurung je kan. Bridesmaid la katakan. Mulalah aku sibuk dok design baju. 4 kali jadi bridesmaid, 4 jenis baju berlainan fashion dan kaler.

Sambil2 tu aku ada google jugak design2 untuk baju kurung moden ni. Sekarang dah macam2 fashion. Ni contoh-contoh baju kurung moden / baju bridesmaid yg lawa!


taken from Zira Azira.
baju ni boleh ditempah dgn tuan empunya fb. order dah dibuka mulai sekarang! :)



dari dulu lg mmg adore akak blogger ni sorang.
baju2 die sume lawa, dan die pandai design baju tau!
visit her blog :
http://kisahlynna.blogspot.com/




semua ni adalah hasil kerja tangan kak Ekin
cun kannn

Purplelicious! taken from Google

Baju bridesmaids ni semua simple dan lawa! taken from Ayu punye fb

Favourite! Gmbar ni cun! Baju depa pun cun!
taken from Google


Sekarang dah hantar 2 design dan tempah baju kt tailor. Insha Allah before raya dah siap. Hee~ Will update soon, nak tunjuk gambar baju-baju kite untuk bridesmaid nanti pulak =)

Good night!

Like tanda Sayang

2 comments:

  1. arap sudoh..cutting model s sudoh la

    ReplyDelete
  2. Salam sis....nk mnta izin nk share gmbar bju sis yg biru lace pink...sya nk buat design bju 2...cntk sgttt...

    ReplyDelete